Jaarverslaggeving

Jaarverslaggeving

Een jaarverslag is onderdeel van de corporate communicatiemix. Eerste vereiste om het binnen die mix zo effectief mogelijk in te zetten, is het vooraf vaststellen van de doelgroepen waarvoor het jaarverslag interessant is. Deze doelgroepen en hun specifieke interesses moeten duidelijk worden geïdentificeerd. Een groot aantal (al dan niet beursgenoteerde) ondernemingen heeft de ontwikkeling van het jaarverslag bij ons neergelegd. ervaring leert dat uitbesteding van het jaarverslag met name voordelen heeft omdat een externe deskundige

  • met frisse blik tegen de ondernemingsactiviteiten aankijkt,
  • makkelijker op de stoel van de ontvanger van het jaarverslag gaat zitten en
  • er vaak in slaagt relevante informatie en communicatief interessante informatie boven tafel te halen die de onderneming zelf over het hoofd ziet.

Het zwaartepunt van onze activiteiten ligt bij advisering en tekstproductie. Advisering over de communicatieve aanpak, de kernboodschappen, de thematiek en opzet, het communicatieconcept (opbouw, toon, uitvoering, ontwerp) en het tijdschema. Tekstproductie, op basis van interviews met directie en sleutelfunctionarissen, wordt volledig door ons verzorgd. Desgewenst voeren wij het hele traject uit op turnkeybasis. Uiteraard spreken wij met elke opdrachtgever vooraf het traject door, zodat onze aanpak aansluit op diens wensen. Het criterium hierbij is een eindproduct met toegevoegde waarde.

Terug naar jaarverslagen